Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν γρήγορα, και πολλοί άνθρωποι, όχι μόνο τείνουν να καταστρέφουν τη συνήθη διατροφή τους. Η υπερβολική κατανάλωση φέρεται να είναι η κύρια αιτία για την αύξηση του σωματικού βάρους, όπως και επίσης η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και άσκησης.
Πολλά άτομα λόγω του εορταστικού πνεύματος έχουν την τάση να αναιρέσουν την διατροφική τους ρουτίνα καθώς και το πρόγραμμα εκγύμνασης τους. Και επειδή αισθάνονται ένοχοι μετά την περίοδο των διακοπών, τα περισσότερα από τα γυμναστήρια και γυμναστήρια είναι γεμάτα με καινούρια μέλη. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να απολαύσετε όλα τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα και να μείνετε σε φόρμα ταυτόχρονα. 

 

Προτιμήστε τα σπιτικά γλυκά

 

Ο καλύτερος τρόπος για να γλιτώσετε θερμίδες είναι να είστε βέβαιοι ότι τα γλυκά που θα τρώτε παρασκευάζονται με ποιοτικά υλικά. Ένας κουραμπιές ή ένα μελομακάρονο έχει περίπου 150 θερμίδες έκαστος. Αυτό όμως που ισχυροποιεί τη θρεπτική αξία του μελομακάρονου είναι το ελαιόλαδο, τα καρύδια και το μέλι, συγκριτικά με το βούτυρο και τη ζάχαρη του κουραμπιέ.
Το ελαιόλαδο αποτελεί πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (κυρίως Ε) και μονοακόρεστων λιπαρών και τα καρύδια προσφέρουν απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Τα λιπαρά του μελομακάρονου, με άλλα λόγια, είναι ωφέλιμα, καθώς πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει την καρδιοπροστατευτική τους δράση. Επιπλέον τα αμύγδαλα του κουραμπιέ αυξάνουν τη θρεπτική τους αξία, καθώς είναι πλούσια σε απαραίτητα πολυακόρεστα λιπαρά και βιταμίνες, αυξάνοντας ταυτόχρονα όμως και τη θερμιδική τους αξία.

 

Μην παραλείπετε γεύματα

 

Μην παραλείπετε γεύματα, ειδικά το πρωινό! Ακόμα κι αν είναι δελεαστικό να παρακάμψετε ορισμένα γεύματα, ώστε να φάτε παραπάνω στο επόμενο, αυτό θα επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.

 

Αλκοόλ με μέτρο

 

H διαφορά ανάμεσα στο αλκοόλ και στις άλλες ενεργειακές πηγές (υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά) είναι ότι το αλκοόλ δεν αποθηκεύεται στο σώμα, αλλά χρησιμοποιείται και μάλιστα πρωτίστως από τις άλλες πηγές ενέργειας. Με άλλα λόγια, το σώμα θα προτιμήσει να «κάψει» το αλκοόλ και άρα θα χρησιμοποιήσει αρκετά λιγότερη ενέργεια από τις άλλες πηγές, η περίσσεια της οποίας θα καταλήξει σε σωματικό λίπος.

 

Μην μειώνετε την ένταση της προπόνησης σας

 

Ίσως μπείτε στον πειρασμό να κάνετε πιο χαλαρή προπόνηση και να προσθέσετε και λίγη ώρα αεροβική στο πρόγραμμα σας, αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι με μια δυναμική προπόνηση θα “κάψετε” τις ίδιες ή και περισσότερες θερμίδες.

 

Πίνετε πολύ νερό

 

Βοηθάει στο αδυνάτισμα, αποβάλει τις τοξίνες από τον οργανισμό σας και μεταφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στα κύτταρά σας. Αν δεν πίνετε επαρκή ποσότητα το μόνο που θα επιτύχετε είναι να αφυδατωθείτε.

 

Τρώτε λιγότερο και πιο συχνά

 

Μοιράστε τα γεύματά σας ομοιόμορφα κατά τη διάρκεια της ημέρας, και μην τρώτε τα πάντα με τη μία. Αντί να καταναλώνετε 2 τεράστια γεύματα, προτιμήστε 5 μικρά.