Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά με τα οποία μπορούν να διατηρούνται, να αναπτύσσονται και να τρέφονται τα κύτταρα του σώματος του ανθρώπου. Και ενώ χρειάζεται χρόνο για να βρείτε τον σωστό διατροφικό συνδυασμό για το σώμα σας, σας προσφέρουμε κάποιες συμβουλές για να μπείτε στον «σωστό δρόμο» .

 

Νερό

 

Το νερό αποτελεί τον καλύτερο σας σύμμαχο, καθώς είναι το θεμέλιο μιας υγιεινής διατροφής. Καθαρίζει το σώμα σας από τις ,βοηθά το σώμα να μεταβολίσει το λίπος και βοηθάει στην καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών ουσιών όπως είναι η βιταμίνες και τα μέταλλα. Βασικά, το νερό δεν πρέπει ποτέ λείπει από το πλευρό σας!
Ένα ενήλικας πρέπει να πίνει περίπου 2 λίτρα νερό τη μέρα. Βέβαια τις μέρες που κάνει πολύ ζέστη, ή μετά από έντονη σωματική άσκηση το σώμα ενδέχεται να ζητήσει ακόμη περισσότερο νερό. Αντικαταστήστε τα ζαχαρούχα ποτά και αναψυκτικά και αρχίσετε να αισθάνεστε πιο υγιής από ποτέ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Φρούτα και λαχανικά

 

Αντικαταστήστε τις σοκολάτες, τα γαριδάκια και γενικά όλα τα πλούσια σε θερμίδες σνακ με φρούτα και λαχανικά. Υπολογίζεται ότι ένας μέσος άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει 5 μερίδες λαχανικών και φρούτων σε ημερήσια βάση ώστε να λαμβάνει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας στις κατάλληλες αναλογίες. 1 μερίδα λαχανικών και φρούτων είναι ίση με 80 γραμμάρια καθαρισμένου φρούτου ή λαχανικού, ωμού ή μαγειρεμένου και μπορούμε εύκολα να την καταναλώσουμε εάν κάνουμε στην ζωή μας έξυπνες και στοχευμένες επιλογές.
Φρούτα όπως μπανάνα, μήλο, πορτοκάλι και λαχανικά όπως καρότα, μπρόκολο, φασολάκια, κρεμμύδι είναι ιδανικά.

 

Καθαρή Πρωτεΐνη

Η καθαρή πρωτεΐνη γεμίζει με ενέργεια τον οργανισμό χωρίς να παχαίνει. Ξεχάστε τα σουβλάκια, τα χάμπουργκερ, τις πίτσες και γενικότερα το junk food. Επιλέξτε άπαχες πηγές πρωτεΐνης για τη διατροφή σας, όπως ψητό κοτόπουλο, τα ψητά ψάρια, το ψαρονέφρι και την γαλοπούλα. Το σώμα σας χρειάζεται πρωτεΐνη για να δημιουργήσει νέους ιστούς(μυς) και το άπαχο κρέας είναι ο τέλειος τρόπος για την παροχή σώμα σας με την πρωτεΐνη που χρειάζεται. Οι χορτοφάγοι έχουν επίσης πολλές μεγάλες επιλογές πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης όπως είναι τα ξερά φασόλια, το σπανάκι και φακές. Εναλλακτικά μπορείτε να αγοράσετε ένα συμπλήρωμα διατροφής.

 

Ολικής αλέσεως

 

Τα προϊόντα ολικής άλεσης περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες από αυτά που γίνονται με ραφιναρισμένο αλεύρι, με συνέπεια να δίνουν και λιγότερες θερμίδες. Δημητριακά ολικής αλέσεως είναι μια καλύτερη πηγή φυτικών ινών και άλλων σημαντικών θρεπτικών συστατικών, όπως το σελήνιο, το κάλιο και μαγνήσιο.  Επίσης, είναι πολύ καλύτερα για το πεπτικό σας σύστημα και το σώμα σας ως γενικότερα.